|
Program Eğitim Amaçları |
Performans Göstergeleri |
Performans Göstergeleri Ölçme Yöntemi |
Performans Göstergeleri Ölçme Sıklığı |
Hedef Değer (%) |
Gerçekleşme |
Oran (%) |
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Bilimsel yayın sayısı (SCI-E)
|
Lisansüstü tezlerden çıkan SCI-E yayın sayısı oranı |
12 ay |
%20 |
|
|
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Bilimsel yayın sayısı (SCI-E)
|
Lisansüstü tezlerden çıkan Q1 ve Q2 SCI-E yayın sayısı oranı |
12 ay |
%5 |
|
|
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Ulusal ve uluslararası bildiri sayısı
|
Lisansüstü tezlerden çıkan ulusal ve uluslararası bildiri oranı |
12 ay |
%50 |
|
|
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Ulusal konferanslara katılım sayısı
|
Lisansüstü öğrencilerinin ulusal konferanslara katılım oranı |
12 ay |
%20 |
|
|
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Uluslararası konferanslara katılım sayısı
|
Lisansüstü öğrencilerinin uluslararası konferanslara katılım oranı |
12 ay |
%10 |
|
|
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Bilimsel araştırma projeleri (BAP)
|
Lisansüstü öğrencileri ile birlikte yapılan BAP proje oranı |
12 ay |
%10 |
|
|
PEA 1 |
Makine mühendisliği alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi edinerek bilimsel araştırmalar yapabilme, mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler geliştirme ve elde edilen bulguları uluslararası dergilerde ve konferanslarda yayımlama yetkinliği kazandırmak. |
-Tübitak projeleri (2210,2211) |
Lisansüstü öğrencileri ile birlikte yapılan Tübitak proje oranı |
12 ay |
%5 |
|
|
PEA 2 |
Akademik bilgiyi endüstriyel uygulamalara entegre edebilmesi, mühendislik süreçlerinde liderlik edebilmesi için sanayi ile güçlü bağlar kurmalarını sağlamak.
|
-Sanayi iş birlikleri ile gerçekleştirilen projeler |
Lisansüstü öğrencileri ile birlikte yapılan sanayi iş birlikleri oranı |
12 ay |
%5 |
|
|
PEA 2 |
Akademik bilgiyi endüstriyel uygulamalara entegre edebilmesi, mühendislik süreçlerinde liderlik edebilmesi için sanayi ile güçlü bağlar kurmalarını sağlamak.
|
-Sanayi iş birlikleri ile gerçekleştirilen projeler |
Lisansüstü öğrencileri ile birlikte yapılan Tubitak 1505 vb. proje oranı |
12 ay |
%2 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik uygulamalarında etik değerlere bağlı, sürdürülebilir teknolojiler geliştirerek, küresel ölçekte rekabet etmek ve topluma fayda sağlamak. |
-Sürdürülebilirlik odaklı proje
|
Lisansüstü öğrencileri ile birlikte yapılan sürdürülebilirlik odaklı proje oranı |
12 ay |
%2 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik uygulamalarında etik değerlere bağlı, sürdürülebilir teknolojiler geliştirerek, küresel ölçekte rekabet etmek ve topluma fayda sağlamak. |
-Sürdürülebilirlik odaklı tez (Geri dönüşüm, yenilenebilir enerji)
|
Lisansüstü öğrencileri ile birlikte yapılan sürdürülebilirlik odaklı lisansüstü tez oranı |
12 ay |
%5 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik uygulamalarında etik değerlere bağlı, sürdürülebilir teknolojiler geliştirerek, küresel ölçekte rekabet etmek ve topluma fayda sağlamak. |
-Uluslararası değişim programlarına katılım
|
Lisansüstü öğrencilerinin uluslararası değişim programlarına (Erasmus+) katılım oranı |
12 ay |
%2 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik uygulamalarında etik değerlere bağlı, sürdürülebilir teknolojiler geliştirerek, küresel ölçekte rekabet etmek ve topluma fayda sağlamak. |
-Sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılım |
Lisansüstü öğrencilerinin sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılım oranı |
12 ay |
%2 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik uygulamalarında etik değerlere bağlı, sürdürülebilir teknolojiler geliştirerek, küresel ölçekte rekabet etmek ve topluma fayda sağlamak. |
-Üniversite kulüplerinde ya da diğer sosyal kulüplerde görev alma |
Lisansüstü öğrencilerinin Üniversite kulüplerinde ya da diğer sosyal kulüplerde görev alma oranı |
12 ay |
%2 |
|
|